Δευτέρα 27 Αυγούστου 2007

Κυβερνητικό «όχι» σε 5 καναδέζικα αεροσκάφη



Αναδημοσιεύουμε άρθρο του Γιώργου Αποστολίδη στο Έθνος...χωρίς σχόλια

Υστερα από πρωτοβουλία ενός Ελληνα βουλευτή του Καναδά, η τοπική κυβέρνηση του Οντάριο, με ευαισθησία ανταποκρίθηκε για παροχή βοήθειας σε μια χώρα όπου οι πυρκαγιές κατέστρεψαν πάνω από 600.000 στρέμματα μέσα σε λίγες ημέρες.

Κυβερνητικό «όχι» σε 5 καναδέζικα αεροσκάφη

Ο Καναδάς μάς προσέφερε πυροσβεστικά αεροσκάφη για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, αλλά η Ελλάδα ευχαρίστησε και απάντησε ότι δεν χρειάζεται προς το παρόν συνδρομή... ενώ ακόμα αχνίζουν τα αποκαϊδια σε Αχαϊα, Κεφαλονιά, Γράμμο, Ολυμπο και δεκάδες περιοχές σε όλη τη χώρα.

Ολα ξεκίνησαν από την αγανάκτηση του ομογενούς βουλευτή κ. Δημήτρη Καρύγιαννη, καθώς έβλεπε τα δάση και τα χωριά της ιδιαίτερης πατρίδας του να γίνονται παρανάλωμα του πυρός.

Ανέλαβε πρωτοβουλίες, ξεσήκωσε το σύμπαν και κατάφερε να εξασφαλίσει τη μεταφορά αεροπλάνων «εάν η Ελλάδα το ζητούσε».

Οι αρμόδιες αρχές
«Τελικά την περασμένη εβδομάδα, από την ελληνική πρεσβεία και το προξενείο στον Καναδά, μου μεταβίβασαν ότι οι αρμόδιες αρχές δεν χρειάζονται την καναδική βοήθεια και ότι οι φωτιές στην Ελλάδα βρίσκονται υπό έλεγχο», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Δημήτρης Καρύγιαννης, ο οποίος εκλέγεται σχεδόν επί 20 χρόνια βουλευτής, ενώ στο παρελθόν διετέλεσε υφυπουργός Εργασίας και Μεταφορών στην κυβέρνηση Μάρτεν.

«Εάν οι φωτιές στην Ελλάδα είναι κάτω από έλεγχο, όπως λένε οι υπεύθυνες αρχές, τότε εγώ πρέπει να ονειρεύομαι όταν αυτή τη στιγμή βλέπω δύο Καναντέρ και ένα ελικόπτερο να προσθαλασσώνονται στον Μεσσηνιακό Κόλπο για να πάρουν νερό», λέει και συμπληρώνει με έμφαση: «Δυστυχώς δεν υπάρχει μετάλλιο για τις... αρμόδιες αρχές. Οι μόνοι που αξίζουν πραγματικό μετάλλιο είναι αυτοί οι ήρωες που μάχονται με τις φωτιές.

Η ιστορία κρίνει τις αρμόδιες αρχές και τους υπεύθυνους του κράτους. Η κληρονομιά μας και η μητέρα πατρίδα αυτή τη στιγμή καίγονται».

Ο κ. Δημήτρης (Τζιμ στον Καναδά) Καρύγιαννης διατηρεί στενούς δεσμούς με την Ελλάδα αν και ζει στον Καναδά από τη δεκαετία του 60, ενώ εξελέγη πρώτη φορά ομοσπονδιακός βουλευτής με το κόμμα των Φιλελευθέρων το 1988.

«Ερχομαι τακτικά στην Ελλάδα, ενώ ο πατέρας μου μένει εδώ κάθε καλοκαίρι. Φέτος τον Ιούλιο, όταν έφτασα με τα μέλη της Παγκόσμιας Ενωσης των ελληνικής καταγωγής βουλευτών, είδα ότι καιγόταν η Πάρνηθα. Στη συνέχεια ήρθαμε με την οικογένειά μου στη Μεσσηνία και ζήσαμε την αγωνία, καθώς οι φωτιές έζωσαν το Μανιάκι, τα γύρω χωριά και πλησίαζαν τη Δροσιά, το χωριό της γυναίκας μου.

Οταν έβλεπα τη φωτιά σκέφτηκα ότι ο Καναδάς, η χώρα όπου ζω και εκλέγομαι μπορεί να βοηθήσει την πατρίδα μου. Αλλωστε καναδέζικα είναι τα πυροσβεστικά αεροπλάνα που διαθέτει η Ελλάδα.

Θεώρησα ότι ο Καναδάς μπορεί να βοηθήσει και απευθύνθηκα στην ομογενή κ. Μαίρη Μπουτρογιάννη, η οποία είναι υπουργός στην επαρχιακή κυβέρνηση του Οντάριο, καθώς τα θέματα δασών υπάγονται στις τοπικές κυβερνήσεις.

«Καιγόμαστε»
Εστειλα μήνυμα ότι καιγόμαστε και ρώτησε εάν υπάρχουν διαθέσιμα αεροπλάνα που θα μπορούσαν να αποσταλούν για να ενισχύουν την πυρόσβεση. Τελικά το Οντάριο δέχτηκε να στείλει πέντε αεροπλάνα, εφόσον το ζητούσε η Ελλάδα...».

Οπως αφηγείται ο κ. Καρύγιαννης, ακολούθησε επί ημέρες μια σειρά επαφών, τηλεφωνημάτων και ηλεκτρονικών μηνυμάτων ανάμεσα στον ίδιο, την καναδική πρεσβεία στην Αθήνα, την ελληνική πρεσβεία και το Γενικό Προξενείο στον Καναδά.

Η πρόταση από την κ. Μπουντρογιάννη και τον κ. Καρύγιαννη για παροχή βοηθείας, προωθήθηκε επισήμως στις ελληνικές αρμόδιες αρχές της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

Λίγες ημέρες αργότερα ο ομογενής βουλευτής ελάμβανε άναυδος την ευγενική απάντηση: «Στην παρούσα φάση και με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν υπήρχε η πρόθεση για την ενεργοποίηση της προσφοράς» είπαν και ευχαρίστησαν όσους προώθησαν την πρωτοβουλία.

Γαλαντόμοι με 4,2 εκατομμύρια ευρώ στους Ρώσους
Οι συζητήσεις του ομογενή βουλευτή με Καναδά και Αθήνα, πριν από την... ευγενική άρνηση από μέρους μας της προσφοράς, είχαν φτάσει μέχρι και στον προσδιορισμό του χρόνου που απαιτείτο για να έρθουν τα Καναντέρ στη χώρα μας (6 με 8 ημέρες, συνολικά, προετοιμασίας και πτήσης).

Για οικονομικά ανταλλάγματα, η μόνη συζήτηση που έγινε αφορούσε στο κόστος μεταφοράς που υπολογίσθηκε οτι προσέγγιζε τις 200.000 δολάρια.

Την ίδια ώρα, η συμφωνία της Ελλάδας με τη Ρωσία προβλέπει ότι για κάθε ένα από τα δύο ρωσικά ελικόπτερα που επιχειρούν θα καταβληθούν 647.920 (σχεδόν 1,3 εκ. και για τα δύο). Τα ελικόπτερα θα επιχειρούν 90 ημέρες με την υποχρέωση για 108 ώρες πτητικό έργο. Αντίστοιχα το αεροπλάνο ΒΕ 200 Μπέριεφ ενοικιάζεται έναντι 2.830.000 για 90 ημέρες και 120 ώρες πτητικό έργο. Το συνολικό κόστος, δηλαδή, αγγίζει τα 4,2 εκ. .

Δημήτρης Καρύγιαννης
Από το Σύλλογο Γονέων στη Βουλή του Καναδά

Ο κ. Δημήτρης Καρύγιαννης γεννήθηκε στο Περιστέρι το 1955, έχει μικρασιάτικες ρίζες και είναι πατέρας 5 παιδιών.

«Ο πατέρας μου ήταν Αριστερός, υπήρξε μάλιστα και πρόεδρος των τσαγκαράδων τη δεκαετία του 50. Το ξύλο που είχε φάει από την αστυνομία, δεν λέγεται», αφηγείται ο κ. Καρύγιαννης, ο οποίος μετανάστευσε στον Καναδά στις 4 Αυγούστου του 1966. Ακολούθησαν δύσκολα χρόνια προσαρμογής, αρκετές προσπάθειες επιστροφής και σκληρή δουλειά μέχρι να φτάσει στη Βουλή. «Εγινα πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, μετά στην ελληνική γειτονιά και τον Εμπορικό Σύλλογο μέχρι που με πλησίασαν οι Φιλελεύθεροι στην επαρχία του Τορόντο. Πρώτη φορά εκλέχτηκε το 1988 με 849 ψήφους... Τώρα στις τελευταίες εκλογές πήρα το 63% του τοπικού εκλογικού σώματος, δηλαδή με ψήφισαν 28.099 πολίτες και μεταξύ αυτών σύσσωμη η ελληνική κοινότητα».

Ο ομογενής βουλευτής του Καναδά, βλέποντας τα δάση και τα χωριά της Ελλάδας να γίνονται παρανάλωμα του πυρός μέσα σε λίγες μέρες, ανέλαβε πρωτοβουλίες, ξεσήκωσε το σύμπαν και κατάφερε να εξασφαλίσει τη μεταφορά πυροσβεστικών αεροπλάνων από τον Καναδά για να μας βοηθήσουν στην κατάσβεση των πυρκαγιών. Αλλά, δυστυχώς η πρωτοβουλία του αντιμετώπισε την άρνηση της ελληνικής κυβέρνησης.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.apela.gr/

CybeRNerO είπε...

ΧΜΜΜ!!!...
Τι να πεις.Αυτή η κυβέρνηση ήρθε προετοιμασμένη να αποτύχει!
Και το έκανε εις βάρος μας.
Επίσης για την ρώσικη βοήθεια δείτε στο http://cybernero.blogspot.com .

Ανώνυμος είπε...

To eipane auto stis eidiseis????
Eleos!

Ανώνυμος είπε...

http://www.uncovergreece.com/macedonia.html

Γιαννης είπε...

Υπαρχει ενα πρακτικο προβλημα εδω , οτι ο Καναδας ειναι πολυ μακρια και οτι τα αεροπλανα ειναι ελικοφορα και οχι τζετ. οταν φτασουν κατα 99% πιθανοτατα δεν θα τα χρειαζομαστε πλεον. ηδη ειναι αυριο Σεμπτεβριος , και εχουμε εδω πολλα αεροπλανα απο αλλες χωρες. να ναι καλα ο ανθρωπος που προσφερθηκε αλλα υπαρχει προβλημα αφου πρεπει να περασουν Αντλαντικο τα Καναντερ. για το ρωσικο αεροπλανο η μεγαλη υποδοχη δεν ειχε νοημα το αεροπλανο αλλα την νεα ελληνορωσικη συνεργασια , γι αυτο και δωθηκε εμφαση και επι ευκαιριας του αεροπλανου.

Εύα είπε...

Σε 6 μέρες θα ήταν εδώ...φτάσαμε 10 μέρες και καίει ακόμα η φωτιά! Ας έρχονταν και ας μην τα χρειαζόμασταν πια...Απίστευτη ανοησία...

Χρήστος Μυρωνίδης είπε...

@Giannis
Re Giannaki sovarologeis tora ?
me 3 ekatomiria euro den 8a eixe provlima kanenas na sinergastei mazi mas !!! kai to olo parami8i me to prosopiko tilefonima tou Karamanli ston Poutin ??

Ανώνυμος είπε...

test

Ανώνυμος είπε...

Eιμαι ο Γιαννης αλλα επειδη δεν μπορω να μπω με το ονομα μου γιατι ξεχασα τον κωδικο μου μπηκα σαν ανωνυμος. καταρχην αυτα τα αεροπλανα που προσφερθηκαν ειναι τα παλια CL-215 που εχουν μεγιστη ταχυτητα 290 χλμ/ωρα. η κανονικη ταχυτητα ταξιδιου οπως λεγεται ειναι μικροτερη , δηλ. πετανε πιο αργα απο τα 290 χλμ/ωρα. ο Κ αναδας ειναι πολυ μακρια , τα αεροπλανα επρεπε να κανουν αρκετες στασεις και τα πληρωματα και τα αεροπλανα θα εφταναν στην Ελλαδα αργα και εχοντας υποστει κοπωση. οταν και τα 31 ξενα αερολανα και ελικοπτερα που εχουν ηδη φυγει απο την χωρα μας εχοντας ολοκληρωσει το εργο τους τα καναδεζικα αερολανα πιθανοτατα δεν θα ειχαν ακομη ριχτει στην μαχη. για το ρωσικο περα απο την χρεωση ο Πουτιν εδωσε εντολη και εφτασε και δευτερο Μπεριεφ-200 στην Ελλαδα καθως και ενα ακομη ελικοπτερο Μι-26 δυνατοτητας μεταφορας 15 τοννων νερου σε μεταφερομενο καδο. το πρωτα ρωσικα αεροπλανα ειχαν χρεωση η οποια επρεπε να τεθει οπως και να ειχε. απλα οι ρωσσοι μπορουσαν καλλιστα να μην τα αποδεσμευσουν γιατι και αυτοι ειχαν αναγκες να καλυψουν. Ευα περα απο αυτο που λες οτι ειναι μεγαλη ανοησια οτι δεν δεχτηκαμε την καναδικη προσφορα που δεν εχεις δικιο ,ρωτα καποια στιγμη μεταξυ σοβαρου και αστειου τον συντροφο Ακη ποσα δις δραχμες μιζα εβγαλε απο την αγορα των 10 καναδικων CL-415 ?? και υπο ποιες συνθηκες μας αναγκασαν να αγορασουμε οι Καναδοι προιοντα απο αυτους ?? Φιλικοτατα, και καλη επιτυχια αν και δεν ειμαι ΠΑΣΟΚ και σε κανενα αλλο ομως κομμα. Γιαννης